لیست اختراعات عباس محمدیار
در اين اختراع ساختار سيستم كنترل و اتوماسيون سيستم تحريك استاتيك معرفي ميگردد. اين ساختار بر مبناي تقسيم وظايف كنترلي به صورت سلسله مراتبي در چند سطح كنترلي و همچنين تعريف شكل جديدي از ارتباط با كاربر كه به طور موقت و در زمان راهاندازي و تست مورد استفاده قرار ميگيرد، طراحي شده است. استفاده از چند سطح كنترلي و تقسيم وظايف بين آنها امكان استفاده از سختافزار مناسب و مستقل براي هر بخش را فراهم ميآورد. بنابراين در مرحله پيادهسازي تجهيزات مناسب در هر بخش با توجه به ملاحظات فني و اقتصادي پروژه تعيين شدهاند. در سيستم¬هاي تحريك مشابه براي پيكربندي، تنظيم پارامترها و انجام تستهاي راهاندازي ضروري است از تجهيزات مختلف و خاص براي طي فرايندهاي پيچيدهاي استفاده شود. اين موضوع هزينهها و زمان دوره تست و راهاندازي را افزايش ميدهد. بنابراين در ساختار پيشنهادي با توجه به اين موضوع و در راستاي سهولت بيشتر در هنگام تست و راهاندازي سيستم، نقطه ارتباطي جديدي براي كاربر در نظر گرفته شده است. در آخر بلوك دياگرام نرمافزار كنترل سيستم تحريك مبتني بر ساختار اتوماسيون پيشنهادي، ارائه شده است.
در سيستم¬هاي تحريك موجود براي حفاظت بخش قدرت و نيز خنك¬سازي آن، از روش¬هايي استفاده مي¬شود كه سيستم كولينگ آن از تعداد قطعات مكانيكي و اتصالي بيشتر و نيز به كمك شينه اين اتصالات انجام شده است ولي در سيستم تحريك MAPEX (اختراع پيشنهادي) سعي شده قطعات اضافي از قبيل شينه در خنك¬سازي حذف شده و فقط از هيت¬سينك يكپارچه استفاده گردد. در استفاده از نوع موتورهاي فن خنك¬كننده نيز از موتورهاي با سرعت بالا و با كيفيت كه تامين آن ساده است، استفاده شده است. فيبر نوري در ارتباطات بين برد كنترلي و درايور تايريستور باعث مي¬شود كه ايزولاسيون لازم بين برد كنترلي و بخش قدرت به اندازه كافي وجود داشته باشد. بنابراين در ساختار پيشنهادي حفاظتي سيستم چه در ورودي و چه در خروجي و همچنين حفاظت بر روي ادوات الكترونيك قدرت، در هنگام تست و راهاندازي سيستم، اين اطمينان وجود خواهد داشت كه سيستم بصورت كامل و تحت همه شرايط خطا تست گردد.
موارد یافت شده: 4